Wednesday 9 September 2015

Berpantang Cara Moden

Assalamualaikum

Tahniah ibu-ibu yang baru mendapat cahaya mata. Selamat berpantang saya ucapkan. Tentu anda sedang melalui proses yang memenatkan bukan? Bersengkang mata di tengah malam menyusukan anak malah kene menjaga cara makan, duduk dan macam-macam lagi yang orang tua kita tetapkan.

Berpantang Cara Lama
Tempoh berpantang merupakan tempoh yang kritikal dan memenatkan. Kita memerlukan kekuatan fizikal dan mental. Sokongan dari suami amatlah kita harapkan dalam tempoh berpantang ni. Maklumlah, luka bersalin masih belum baik tapi kita tetap gagahkan diri lagi melayan kerenah baby. Lagi-lagi kalau berpantang anak pertama.
Nak kene makan jamu, berbengkung, pakai param bagai. Makan kene yang rebus-rebus je tu pun tak boleh makan banyak. Tak boleh minum air banyak-banyak..nanti itu..nanti ini.. Sudahnya ibu-ibu pun kekurangan nutrisi, badan lesu tidak cukup rehat.

Tapi kini tiada lagi masalah kekurangan nutrisi atau lesu-lesu badan ketika berpantang dengan mengamalkan Set Berpantang Shaklee. Berpantang dengan cara moden ini lebih mudah dan lengkap dengan 3 elemen:
  1. Berpantang
  2. Menyusu
  3. Mengembalikan berat badan asal
Set Berpantang Shaklee - benrpantang cara moden

Okey, jom tengok apa kelebihan Set Berpantang Shaklee ni

Energizing Soy Protein (ESP) - membantu memperbaik sel-sel yang rosak ketika proses bersalin. Ia juga berfungsi sebagai pembekal tenaga dan milk booster. ESP ni mengandungi protein yang tinggi dan diperlukan untuk proses pemulihan luka. Jadi, kita dan manfaat nutrien dan baby dapat susu badan sebagai keperluannya.

Vita-Lea Iron Formula - dilengkapi dengan 30 nutrisi harian lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting untuk penambah tenaga segera dan kecergasan tubuh. Ia juga sebagai pelengkap nutrisi bagi ibu yang berpantang. Maklum la, orang dalam pantang ni banyak yang tak boleh makan kan..jadi vitalea ni boleh membantu sebagai penyumbang nutrisi lengkap untuk badan serta memberi kecergasan.

Alfalfa - merupakan supplemen yang mengandungi 1001 kebaikan yang kaya dengan nutrien dan mineral dan sangat bagus untuk ibu selepas bersalin. Selain bertindak sebagai milk booster, alfalfa menyah toksin daripda badan dan membantu merapatkan kembali rahim ibu selepas bersalin. Kira alfalfa ni macam kacip fatimah moden sebab ia juga merawat keputihan, kegatalan dan merapatkan.

Ostematrix - bertindak sebagai pembekal kalsium. Mempunyai kandungan magnesium dan kalsium membantu penyerapan kalsium dengan sempurna. Kalsium diperlukan bagi ibu di dalam pantang bagi menggantikan kalsium yang hilang sewaktu mengandung.

Ia juga membantu mengelakkan sembelit semasa berpantang. Selain itu, ostematrix juga membantu ibu lebih cergas dan tidur dengan baik.

Vitamin C - membantu dalam menghasilkan kolagen untuk penyembuhan luka bersalin. Vitamin C juga merupakan supplemen anti oksidan yang membantu dalam proses antibodi badan serta meningkatkan sistem imun badan.

Omega Guard - mengawal hormon leptin yang menghantar isyarat lapar dihantar ke otak dan memaksa kita untuk mengambil makanan sedangkan kita memerlukan air ketika itu, bukannya lapar. Dengan bantuan omega, isyarat hanya akan dihantar jika kita benar-benar lapar. 

Omega juga kaya dengan EPA dan DHA yang amat penting untuk perkembangan otak bayi. Jika ibu amalkan omega, secara tak langsung anak akan memperolehi khasiatnya menerusi susu ibu. 

Okey, jadi ibu-ibu boleh buat pilihan mana satu yang tebaik untuk keperluan ibu ketika berpantang nanti. Kalau ada pertanyaan boleh tinggalkan komen atau hubungi saya.


Hubungi saya:
Farini binti Ahmad Ibrahim (ID 1160488)
SMS/Whatsapp/Telegram : 013-638 8886
Email: farini_ai@yahoo.com
COD are UPM Serdang, Serdang & Seri Kembangan



2 comments:

  1. wahhhh pengedar shaklee ni..moga maju dalam berbisnes..Insya-Allah saya doakan akak murah rezeki ....

    ReplyDelete