Wednesday 19 August 2015

Kebaikan Vitamin C untuk Kulit

Assalamualaikum

Post kali ni saya nak kongsikan tentang kebaikan Vitamin C dari sudut kecantikkan.
Suka tak??? Hehehe..

Rata-rata orang perempuan memang obses nak kulit cantik kan?
Nak kulit putih, tegang..kalau boleh jerawat pun xnak ada kan? Parut-parut tu semua nak bagi hilang.
Hahaha..mungkin tak semua macam tu. Tapi kebanyakan orang perempuan memang obeses dengan kulit cantik sebab saya pun lebih kurang macam tu juga. Hahahaha..




Vitamin C untuk Kecantikan

Sebelum ni saya ada kongsikan tentang kebaikan Sustained Released Vita C kan?
Antara sebab ianya menjadi kegilaan ramai ialah ia mampu untuk mencantikkan kulit. Sebab itu ada ramai yang sanggup suntik vitamin C dekat muka.

Tapi vitamin C yang ni tak perlu cucuk-cucuk..tak perlu tahan sakit yang PENTING kene KONSISTEN makan dengan cara yang betul.

Mengecutkan Jerawat & Menghilangkan Parut Jerawat

SR Vita C ni bersifat antioksidan yang mana ianya berguna dalam mengecutkan jerawat. Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak merbahaya. Kulit yang rosak akibat tercemar dengan radikal bebas boleh menyebabkan jerawat.

Tapi jangan pula kata kulit saya tak berjerawat dan tak perlukan vitamin C. Kulit kita sentiasa berpotensi untuk terdedah dengan radikal bebas, jadi lebih elok mencegah daripda mengubatinya bukan?

Menegangkan Kulit 

SR Vita C ini merangsang pembentukan kolagen. Kolegan merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.Ia menyebabkan kulit menjadi gebu dan tona kulit lebih sekata.

Pengambilan SR Vita C secara konsisten mampu menegangkan kulit dan kelihatan lebih muda.

Mencerahkan Kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).
Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.


Jadi apa tunggu lagi?
Cepat-cepat dapatkan Sustained Released Vita C anda. Harga yang sangat berpatutan berbanding nilai yang akan kita dapat dari SR Vita C ni.




Hubungi saya:
Farini binti Ahmad Ibrahim (ID 1160488)
SMS/Whatsapp/Telegram : 013-638 8886
Email: farini_ai@yahoo.com
COD are UPM Serdang, Serdang & Seri Kembangan






2 comments: